نکات اصولی در طراحی دفتر کار

سر فصل مقاله

طراحی دفتر کار به دلیل اهمیت زیادی که دارد باید از اصولی تبعیت کند که نتیجه ی کار را در عین کارآمدی، زیبا و چشمگیر کند. هر فرد به طور معمول یک سوم روز خود در محیط کار می گذراند و می توان گفت دفتر کار خانه ی دوم انسان است، یکی از دلایل اهمیت دکوراسیون دفتر کار نیز همین مسئله می باشد. هر کسی نیاز دارد در محیطی مشغول به کار شود که در عین داشتن احساس راحتی و آسایش، در بالا رفتن خلاقیت و کیفیت کارش نیز تاثیر مثبت بگذارد.

اهمیت طراحی دفتر کار در چیست؟

امروزه دکوراسیون داخلی نقش مهمی در کسب و کارها دارد، فرقی نمی کند در چه حیطه ای در حال فعالیت هستید، چه به دنبال طراحی دفتر وکالت باشید و چه دفتر تجارت تاثیر دکوراسیون محیط در میزان اعتماد و مسئولیت پذیری شما در چشم دیگران بسیار زیاد است. ظاهر هر چیز اولین موردی است که در چشم برانداز می شود، دفتر کاری یک مکان برای رجوع کردن و همکاری نمودن با کسب و کار شماست از همین رو اینکه در تاثیر اولیه ای که بر روی مخاطب خود می گذارید وابسته به ظاهر کسب و کارتان است. از دیگر ویژگی های طراحی اصولی دکوراسیون دفتر کار باید به استفاده ی بهینه و کارآمد فضا اشاره کرد، در یک دفتر تعداد افراد مشغول به کار بیشتر از دو نفر است و مرتبط با کسب و کاری که در آن فعالیت دارید این افراد می توانند بسیار زیاد یا کم باشند. کار کردن در یک محیط با نظم و زیبا روحیه و انگیزه ی کارکنان را نیز بالا برده و منجر به کیفیت بیشتر کار آن ها می شود.
اصولی که در طراحی باید رعایت کنید
• نورپردازی دکوراسیون
نورپردازی دفتر کار باید دارای روشنایی زیادی باشد، نور زیاد و مناسب سبب بالا رفتن انرژی و دوری از خستگی می شود و بالعکس اگر در یک محیط با منبع نوری کم کار کنید باعث خسته شدن چشم و در پی آن خواب آلودی خود خواهید شد. کارمندان یک دفتر نیاز دارند برای انجام امور خود با انرژی و انگیزه کار کنند و برای این منظور بهتر است از منابع نوری طبیعی که از پنجره می تابد بهترین بهره را برد و برای جبران کمبود نور آن از نورپردازی مصنوعی استفاده کرد. استفاده از نورپردازی تزئینی برای زیباتر شدن جلوه ی فضای کار نیز انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.
• طیف رنگی مناسب
انتخاب دو تا سه رنگ به طور معمول جلوه ی بهتری خواهد داشت، انتخاب رنگ ها کاملا وابسته به نوع سبک دکوراسیونی می باشد که برای طراحی دفتر کار در نظر دارید. به طور مثال در سبک مینیمال بیشتر از رنگ های خنثی مانند سفید و دیگر رنگ های خنثی استفاده می شود و در سبک کلاسیک از رنگ هایی با جلوه ی بیشتر مانند زرشکی، قهوه ای و… در فضا بهره می برند. استفاده از رنگ های مناسب اهمیت به سزایی در جلوه ی دفتر کار دارد پس نیاز است برای انتخاب آن توجه زیادی به خرج داد.


• مبلمان و میز های اداری
اینکه فضای دفتر شما چه ابعادی دارد در انتخاب مبلمان تاثیر به سزایی می گذارد. برای اینکه از تمامی محیط دفتر بهترین استفاده را برد نیاز است از وسایلی استفاده شود که در کنار کاربرد مفید خود جلو ی زیبایی از خود نشان دهد. پیش از انتخاب مبلمان باید مشخص کنید که می خواهید از چه سبکی در فضای کارتان استفاده کنید، انتخاب سبک کلاسیک یا مدرن گزینه های زیادی را در پیش روی تان قرار خواهد داد ولی نکته ی اساسی این است که باید در هماهنگی اجزا خلاقیت به خرج دهید. استفاده از میز و صندلی های مناسب و استاندارد با بدن برای نشستن های طولانی مدت از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید.
• میز مدیریت
به طور معمول میز مدیریت از سایر میزها متفاوت است و باید طوری قرار بگیرد که به دیگر فضای دفتر و کارکنان دید مناسبی داشته باشد. میز مدیریت در طراحی دفتر کار اهمیت زیادی دارد و باید در این مسئله اصول زیادی را مدنظر قرار داد. اگر اتاق مدیریت در اتاقی جداگانه باشد باید شرایطی مانند قرار دادن میز و صندلی هایی در مقابل آن برای ملاقات ها و مراجعه کنندگان فراهم آورد، مسئله ی قرارگیری میز مدیریت وابسته به موارد زیادی می باشد.
• قرارگیری جزئیات یا تزئینات
استفاده از شلف دیواری یا کتابخانه هایی مناسب با ابعاد فضا در طراحی دفتر کار می تواند جلوه ی خاصی را به فضا بدهد. قرارگیری مناسب تزئینات و دسته بندی کردن جزئیات دکوراسیون موردی است که نباید به آن بی توجهی شود، تاکید کردن بر یک بخش با نورپردازی تزئینی مناسب و ایجاد کنتراست در بخش های مختلف فضای دفتر به نتیجه ی دلخواه نزدیکتان خواهد کرد.

همکاری با تیم طراحی و معماری حرفه اینتیجه ی کار و رضایت داشتن از آن موردی است که در ابتدای شروع پروژه هر کارفرمایی را نگران می کند، فام استودیو یک تیم معماری و طراحی است که سابقه ای قوی در این زمینه دارند و با بررسی نمونه کارهایی که صفر تا صد آن از طراحی تا اجرا با فام استودیو می باشد خیالتان از هزینه، وقت و بودجه ای که برای این کار کنار گذاشته اید راحت خواهد شد. این تیم با تجربه و تخصص خود با رویکردی نوآورانه و خلاق می تواند پاسخگوی اهداف و نیازهای شما در طراحی دفتر کارتان و اجرای با کیفیت آن باشد.

قیمت طراحی دفتر کار

بسیاری از افراد با تصور اینکه طراحی و اجرای دکوراسیون دفتر کار نیازمند مبلغ هنگفتی می باشد ترجیح می دهند به آن کم توجهی کنند، ولی با توجه به تنوع متریال ها و سبک های مختلفی که در این امر وجود دارد هر شخص با هر مقدار درآمد می تواند با بودجه ای معقول و مناسب محیط کار خود را سامان دهد. از مواردی که در تعیین قیمت ها تاثیر گذار است ابتدا مقدار بودجه ای می باشد که برای این امر کنار گذاشته می شود و نزدیک کردن قیمت تمام شده ی پروژه به آن است. از دیگر موارد می توان اشاره کرد به:
• نوع مصالح
• نوع متریال ها
• مبلمان و دیگر وسایل
• دستمزد طراحان و مجریان

جمع‌بندی

یکی از مزیت های طراحی دفتر کار استفاده ی بهینه از تمامی بخش های موجود در فضای دفتر است، اینگونه کارکنان می توانند از بخش های مختلف استفاده ای مفید و کاربردی داشته باشند. ایجاد شرایطی که در بهتر شدن محیط کار و همچنین جلوه ی زیبای فضا تاثیرگذار باشد مستلزم رعایت نکاتی می باشد که از جمله این شرایط بهره بردن از نور مناسب، هماهنگی اجزای فضا، رنگ بندی و.. است. زیبایی و نظم همیشه اولین چیزی است که هر فرد قادر به تشخیص و انرژی گرفتن از آن است و تاثیر مثبت زیادی هم بر کارکنان و هم بر مراجعه کنندگان کسب و کار شما می گذارد.

 

قوانینی که باید در ساخت و ساز ویلا رعایت کرد

قوانینی که باید در ساخت و ساز ویلا رعایت کرد

یک ویلا چه مزایایی با خود به همراه دارد؟ برای اینکه ویلا بسازیم باید چه مراحلی را طی کنیم؟ آیا قانونی در رابطه با ساخت و ساز ویلا وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم

بیشتر بخوانید
اصول و ضوابط طراحی مجتمع تجاری

اصول و ضوابط طراحی مجتمع تجاری

معماری تجاری همیشه به عنوان نماد توسعه و رشد در جامعه مدرن مطرح بوده است. طراحی مجتمع تجاری از اصولی پیروی می‌کند که در کنار خلاقیت در اجرا با رعایت این نکات، می‌تواند کاربردی عالی

بیشتر بخوانید
طراحی نما، چرا و چگونه؟

طراحی نما، چرا و چگونه؟

طراحی نما در سال های اخیر به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت تخصصی و حرفه ای آموزش داده می شود. چندان فرقی ندارد کاربری ساختمان چه باشد مسکونی، اداری، ویلا و... اولین چیزی

بیشتر بخوانید
نکات اصولی در طراحی دفتر کار

نکات اصولی در طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار به دلیل اهمیت زیادی که دارد باید از اصولی تبعیت کند که نتیجه ی کار را در عین کارآمدی، زیبا و چشمگیر کند. هر فرد به طور معمول یک سوم روز خود

بیشتر بخوانید
مفاهیم اساسی در شروع ساخت ویلا

مفاهیم اساسی در شروع ساخت ویلا

طراحي و ساخت ويلا در نواحي خارج از شهر و حومه ي شهر و در دل طبيعت انجام مي گيرد. هنگام ساخت ويلا بايد توجه شود كه با طبيعت اطراف خود هارموني و هماهنگي داشته

بیشتر بخوانید
طراحی ویلا مدرن و نئو کلاسیک

طراحی ویلا مدرن و نئو کلاسیک

طراحی ویلا چیست؟ ویلا به خانه هایی که دارای نما هستند گفته می شود و لغتی انگلیسی، فرانسوی است. ویژگی مشترک تمام ویلاها فضای خارج شهری آن هاست و در مناطقی که آرامش زیاد و

بیشتر بخوانید
نکات مهم در طراحی باغ ویلا

نکات مهم در طراحی باغ ویلا

داشتن یک ویلا شانس بزرگی‌ست که روز به روز افراد بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. باتوجه به خستگی تمام ما از لایف استایل تکراری آپارتمان نشینی، داشتن یک باغ ویلا می‌تواند فرصتی برای بازیابی

بیشتر بخوانید
قبلی بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر فصل مقاله
آخرین مقالات سایت