فام استودیو » بازسازی » بازسازی دفتر کار و فضای های اداری
فام استودیو » بازسازی » بازسازی دفتر کار و فضای های اداری
در مرحله اول توضیح میدهیم که اصلا بازسازی چیست؟ بازسازی دفتر کاری شامل چه کارهایی است؟ بازسازی به منظور با دوام ساختن و نوسازی یک ساختمان و یک بنا انجام میشود، این نوسازی شامل تمامی قسمتهای آسیب دیده و دکوراسیون داخلی است که با توجه به سلیقه و نیازهای کارفرما یا همان صاحب ملک صورت میپذیرد.
هر ساختمان بعد از طی کردن روزگاری از عمر خود، ضعیف و آسیب پذیر میشود و نیاز به تعمیراتی دارد که بتواند برای ساکنان امن باشد. ممکن است برای پیشرفت کردن در شغل خود به فکر داشتن یک دفتر کار افتاده باشید، یا به تازگی از محل سکونت خود نقل مکان کردهاید و میخواهید دفتر کار خود را نیز به محل یا شهر جدیدی که ساکن هستید بیاورید.
در موارد دیگر هم تنها از دکوراسیون دفتر خود به دلایل زیادی خسته شدهاید و قصد تعویض مبلمان و دیگر موارد موجود را دارید. به هر حال برای چیزهایی که باید قبل از شروع بدانید با ادامهی مقاله همراه باشید.
در ابتدا باید بدانید بازسازی به دو صورت کلی و جزئی قابل اجرا است و بستگی به مقدار خرابی، اولویتهای تعمیر و نوسازی ساختمان دارد، باید تعیین کنید کدام روش را برای بازسازی دفتر کاری خود در نظر دارید.
• بازسازی کلی: باید قسمتهایی مانند دیوارهای داخلی تخریب شده و توسط معمار، نقشهای جدید برای بازسازی در نظر گرفته شود و به طور کلی ساختار بنا عوض شود.
• بازسازی جزئی: اگر تنها یک قسمت از ساختمان را برای بازسازی در نظر دارید، آن قسمت را تخلیه میکنند و تنها برای همان قسمت نقشهی مجدد و بازسازی انجام میشود.
ابتدا باید مشخص کنید هدفتان از بازسازی چیست؟ بازسازی ساختمانها به دو بخش زیرساخت و دکوراسیون تقسیم میشوند که بسته به نیاز کارفرما هر دو بخش باهم یا تنها یکی از آنها اجرا پذیر است.
برخی تصور میکنند بازسازی تنها برای ساختمانهای فرسوده و قدیمی انجام میشود، بازسازی برای تمامی ساختمانهایی که دکوراسیون آن خسته کننده و قدیمی شدهاست و نیاز به تغییراتی در قسمتهای مختلف دارند با استفادهی بهینه از تمامی فضا اجرا خواهد شد. به همین دلیل اگر قصد بازسازی دکوراسیون و چیدمان آن را داشته باشید دیگر نیازی به تخریب و بازسازی زیرساخت نیست و تنها با تغییراتی جزئی در سقف، کف، دیوار و مبلمان با بودجه و زمان کمتر میتوانید نتیجهی دلخواه خود را داشته باشید.
وقتی محیط کار شما به صورت اصولی طراحی شده و از چیدمان درست مبلمان همراه با وسایل مناسب استفاده شده باشد، به علاوهی اینکه فضایی کاربردی همراه با زیبایی بصری در اختیار دارید، به شما امکان فعالیت و کار در فضایی را میدهد که با احساس راحتی در آن به بالا رفتن خلاقیت و انرژیتان کمک میکند.
احتمالا برایتان پیش آمدهاست بخواهید برای مشاوره یا دیگر درگیریها به دفتر اداری مربوط به آن مراجعه کنید، اولین چیزی که نظرتان به آن جلب میشود چیست؟
قطعا دکوراسیون چیزی است که نظر شما را جلب خواهد کرد. وقتی طراحی داخلی یک دفتر کار زیبا و چشمنواز باشد میزان قابل اعتماد به نظر رسیدن آن موسسه نیز بالاتر میرود. به همین دلیل بخشبندی محیط دفتر و استفاده از مبلمانی مناسب با فضا و نورپردازی در بازسازی دفتر کاری از اهمیت زیادی برخوردار است.
پیشنهاد طراحان برای انتخاب رنگ قالب بر محیط کاری، رنگ قهوهای تیره است و در کنار آن استفاده از رنگهایی است که به مدرنتر و دلبازتر شدن محیط کمک کند مانند استفاده از یک قالیچهی سفید کوچک و استفاده از رنگهای مشکی، قرمز، سبز و لاجوردی در صندلیها یا دیوارها باعث زیبایی بیشتر فضای کاریتان میشود و همانطور که پیشتر گفتیم کار کردن در فضایی که به شما احساس راحتی و انرژی مثبت را تزریق میکند کیفیت کار و خلاقیت شما را بالاتر خواهد برد.
از جمله عواملی که بر تمرکز و حواس کارمندان تاثیرگذار است مقدار نور مناسبی است که فضا را در بر میگیرد، نبود نور مناسب در فضا به مرور باعث ضعیف شدن چشم کارکنان اداره خواهد شد.
اگر موقعیت ساختمان دارای نور طبیعی خوبی باشد میتوان از آن بهترین استفاده را برد اما وقتی نور طبیعی ساختمان به حد کافی نیست میتوان با نورپردازی مناسب آن را جبران کرد. همچنین استفاده از چراغهای مطالعه مخصوص بر روی میز کارمندان باعث جبران نور کم در فضاهای بزرگ میشود و نور کافی و مناسب را به کارمندان برای انجام امور خود میدهد.
نورپردازی تزئینی در دکوراسیون بخشهایی از دفتر که در چشم و در رفتوآمد مشتریان است باعث زیبایی و چشمگیرتر شدن فضای دفتر خواهد شد.
با توجه به اینکه کارمندان اداری از ۸ تا ۱۰ ساعت در روز خود را صرف کار در دفتر میکنند نیازمند محیطی پاکیزه و تنفس هستند، فراهم شدن امکانات سرویس بهداشتی و تهویه مناسب در این فضاها امری بسیار مهم در بازسازی دفتر کاری است.
در بازسازی سرویس بهداشتی اداره باید از سالم بودن لولهکشی و شیرآلات اطمینان یابید و در صورت نیاز آنها را تعمیر کنید. در صورتی که شیرآلات قدیمی هستند پیشنهاد میشود آنها را با مدلهای جدید موجود در بازار تعویض کنید تا محل کاری بهداشتی و سالم را برای کارکنان و خود فراهم نمایید. برای نصب تهویههای هوا بهتر است در بخشهای پر رفتو آمد، محل کار کارکنان و اتاق جلسات و دیگر جاهایی که تجمع صورت میگیرد قرار داشته باشد.
همهی کارکنان لایق یک مکان با امکاناتی هستند که بتوانند در آنجا به خوبی از آن بهره برده و با روحیهای مثبت کیفیت کارشان را بالاتر ببرند. استفاده از هوای تازه برای استراحتی کوتاه در کنار پنجره از مواردیست که باید به آن توجه شود، به همین دلیل در نظر گرفتن پنجره برای هر اتاق را فراموش نکنید.
سیستمهای گرمایشی و سرمایشی باید به بهترین نحو کار کنند و هرگونه ایراداتی از قبیل ترک، شکستن یا خراب شدن کفپوشهای ساختمان، ایرادات دیوارها و دیگر موارد اینچنینی بعد از شناسایی بهتر است برطرف شوند.
اتاق کنفرانس از مهمترین بخشها در بازسازی دفتر کاری است. تمامی جلسات، اتفاقات و تصمیمات مهم در اتاق کنفرانس انجام میشود.
طراحی این اتاق باید به گونهای باشد که فضا و امکانات کافی را برای تعداد افراد زیادی که ممکن است در آنجا حضور داشته باشند فراهم کند و همچنین مبلمان و صندلیها باید به گونهای تهیه شوند که بعد از جلسات طولانی همچنان حس خستگی به افراد ندهند و کارکنان احساس راحتی داشته باشند. طراحی فضای اتاق از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که یک دکوراسیون حرفهای و مناسب میتواند تاثیر مثبتی بر افراد حاضر در جلسه بگذارد و اعتمادشان به مدیریت و آن موسسه بالا برود.
نور پردازی در اتاق کنفرانس باید احساس پویایی داشته باشد و در ساعات طولانی باعث خستگی چشم حاضران نشود.
عبور صدا در دفاتر اداری از موارد آزاردهندهای است که وجود آن باعث آشفتگی میشود، برای همین از درب و پنجرههای عایق صوتی باید استفاده نمود. همچنین برای مصرف نشدن انرژی و کمک به محیط زیست و هزینههای مربوطهی آن برای یک محیط اداری حرفهای بهتر است از عایقهای گرمایشی و سرمایشی استفاده کرد.
وجود یک سبک و طراحی مشخص در هر فضایی موجب هماهنگی و همخوانی تمام اجزای موجود در یک محیط میشوند، اما چیزی که ملاک است سبکی هماهنگ با یک محیط اداری است.
سبک کلاسیک در بازسازی دفتر کاری در کنار اینکه طرفدارهای زیادی دارد بسیار زیبا و چشمنواز است، در این سبک نحوه چینش مبلمان از تاثیرگذارترین مواردی است که باید رعایت شود. چیدمانی متقارن و رنگهای کرم، قهوهای، شکلاتی و سفید از عمدهترین رنگهایی است که در سبک کلاسیک استفاده میشوند. میز و صندلیها دارای کندهکاری هستند و رنگهای چوب در محیط به کار میرود. صندلی مدیریت معمولا پشتی بلندی دارد و مدل آنها تجملاتی است، سبک کلاسیک به طور کلی سبکی با تلفیق تجمل در کنار سادگی است.
طراحی سبک مدرن نیز از پر طرفدارترین سبکها در محیط اداری است. رنگ و هارمونی وسایل در دفتر دارای یکپارچگی و سادگی هستند و از میز و صندلیهایی با طرحهای مدرن و ساده استفاده میشود.
در طراحی مدرن پنجرهها و سقف را ترجیحا کوتاه میکنند چرا که پنجرهای سرتاسری و بلند فضا را به طراحی کلاسیک نزدیک میکند، اما به علت استفاده از نورطبیعی استفاده از این پنجرهها در بازسازی دفتر کاری فکر خوبیست.
اگر قصد داشته باشید از فرش در دکوراسیون استفاده کنید میتوانید از طرح و رنگهای ساده و مدرن استفاده کرد، همچنین استفادهی به جای یک فرش در کنار مبلمانی تک رنگ به سبک مدرن میتواند زیبایی خاصی به فضا ببخشد. کتابخانه در این سبک از دیگرمواردیست که استفاده میشود، کتابخانههای دکوراتیو و بزرگ جلوهی زیبایی خواهد داشت.
وجود یک سبک و طراحی مشخص در هر فضایی موجب هماهنگی و همخوانی تمام اجزای موجود در یک محیط میشوند، اما چیزی که ملاک است سبکی هماهنگ با یک محیط اداری است.
سبک کلاسیک در بازسازی دفتر کاری در کنار اینکه طرفدارهای زیادی دارد بسیار زیبا و چشمنواز است، در این سبک نحوه چینش مبلمان از تاثیرگذارترین مواردی است که باید رعایت شود. چیدمانی متقارن و رنگهای کرم، قهوهای، شکلاتی و سفید از عمدهترین رنگهایی است که در سبک کلاسیک استفاده میشوند. میز و صندلیها دارای کندهکاری هستند و رنگهای چوب در محیط به کار میرود. صندلی مدیریت معمولا پشتی بلندی دارد و مدل آنها تجملاتی است، سبک کلاسیک به طور کلی سبکی با تلفیق تجمل در کنار سادگی است.
طراحی سبک مدرن نیز از پر طرفدارترین سبکها در محیط اداری است. رنگ و هارمونی وسایل در دفتر دارای یکپارچگی و سادگی هستند و از میز و صندلیهایی با طرحهای مدرن و ساده استفاده میشود.
در طراحی مدرن پنجرهها و سقف را ترجیحا کوتاه میکنند چرا که پنجرهای سرتاسری و بلند فضا را به طراحی کلاسیک نزدیک میکند، اما به علت استفاده از نورطبیعی استفاده از این پنجرهها در بازسازی دفتر کاری فکر خوبیست.
اگر قصد داشته باشید از فرش در دکوراسیون استفاده کنید میتوانید از طرح و رنگهای ساده و مدرن استفاده کرد، همچنین استفادهی به جای یک فرش در کنار مبلمانی تک رنگ به سبک مدرن میتواند زیبایی خاصی به فضا ببخشد. کتابخانه در این سبک از دیگرمواردیست که استفاده میشود، کتابخانههای دکوراتیو و بزرگ جلوهی زیبایی خواهد داشت.
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کدام از این موارد هزینهی کمتری در بر میگیرد و راحتتر است. باید گفت تخریب، هزینه و زمان بیشتری را در بر خواهد گرفت در حالی که در این زمان عملا دفتر باید تعطیل شود، همچنین در ساختمانهای چند طبقه این کار بسیار سخت و دارای هزینههای گزاف است. در بازسازی، مهندس تنها قسمتهایی که نیاز به بازسازی دارند تخریب میکند و نوسازی صورت میگیرد از جمله لولهکشی، برقکشی و دکوراسیون که با مدیریت درست بسیار از هزینههای اضافی جلوگیری میشود.
بعد از اینکه مشخص کردید چه قسمتهایی از دفتر کارتان را برای بازسازی انتخاب کردهاید و میخواهید به طور کلی نقشهی آن را عوض کنید یا فقط قصد دارید با نحوه چینش، استفاده از مبلمان مدرن و کاربردی، تغییراتی در سقف، کف و دیوارهای آن را به فضایی راحت تر و مدرن تبدیل کنید نوبت به تخمین قیمت میرسد.
اینکه بخواهیم قیمت دقیقی را بدهیم بیفایده بهنظر میآید چرا که استفاده از هر متریال و مقدار استفاده از مصالح تعیین کنندهی قیمت است و بستگی به تصمیم و انتخاب شما دارد که از چه نوع مصالح در چه حجم از ساختمان و… استفاده کنید. استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت خیالتان را از بابت اینکه تا چندین سال نیازی به بازسازی دوباره نیست راحت میکند پس حتما به این نکته توجه داشته باشید.
اگر با خود فکر کردید از دفتری که در آن مشغول به کار هستید نقل مکان کنید به ساختمانی با نما و دکوراسیون زیباتر، بهتر است اول خوب فکر کنید چرا که عابران و رهگذران مدت زیادی است تابلوی شما را دیدهاند و آدرس شما شناخته شده است پس تغییر مکان تاثیراتی بر شغلتان خواهد گذاشت.
تنها با بازسازی دفتر کاری خود و یک تغییر اساسی ایجاد کردن در آن میتوانید به نتیجهی دلخواه خود برسید و انرژی مثبت را نیز به کارکنان هدیه دهید. با همکاری یک تیم حرفهای و متخصص در زمینهی بازسازی میتوانید با هزینهای معقول و منطقی جلوهای زیباتر را در محیط به اجرا در آورید. همچنین بازسازی روشی به صرفهتر از تخریب و جابهجایی کامل است و میتوان با تغییر برخی موارد و تخریبات جزئی فضایی پویاتر را به وجود آورید که باعث تغییر روحیه کارکنان میشود.
واتساپ