زیبایی خانه با دکوراسیون مدرن

سر فصل مقاله

در عصر حاضر جهان روز به روز به سمت مدرن‌تر شدن حرکت می‌کند این امر شامل حال دکوراسیون داخلی هم می‌شود. طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی سعی می‌کنند تا خانه‌ها را به روش جدید و نو طراحی نمایند. اما طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی مدرن چه ویژگی‌هایی دارد و از کجا بدانیم که یک خانه مدرن است یا خیر؟ با ما همراه شوید تا نکات اصلی یک خانه‌ی مدرن را به شما بگوییم.

تعریف دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن محبوب‌ترین سبک دکوراسیون در قرن معاصر است. این دکوراسیون به دلیل سادگی و کارآمد بودن مورد توجه اغلب افراد و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. حال می‌خواهیم بررسی کنیم و ببینیم که اصلا استارت و شروع این سبک از چه زمانی و به چه علتی آغاز گردیده است.
Modern یک کلمه‌ی لاتین می‌باشد و معادل آن در فارسی نو و تازه می‌باشد. در اوایل قرن بیستم جنبشی به نام مدرنیسم آغاز گردید و این جنبش دکوراسیون داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داد و طراحان در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به مدرنیسم توجه نشان دادند.
با گذشت زمان علاقه‌ی مردم به دکوراسیون مدرن بیشتر گردید چرا که تاثیر بسیاری در زندگی‌ روزمره و حال و هوای آنها داشت. در بخش بعدی قرار است تاثیراتی که طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن در زندگی انسان‌ها گذاشته است توضیح دهیم.

تاثیرات دکوراسیون مدرن در زندگی

یکی از مهم‌ترین تاثیراتی طراحی دکوراسیون مدرن این است که شلوغی‌های اضافی و اشیاء دست و پا گیر در محیط خانه دیگر وجود ندارند این امر سبب شده است که تنها لوازم واقعا کاربردی در خانه ببمانند و دیگر نیاز نباشد تا ساعت‌های بسیار طولانی را صرف تمیز کردن اشیاء کنیم.
فایده‌ی دیگر دکوراسیون مدرن این است که با خود آرامش را برای افراد خانه به ارمغان می‌آورد دلیل این اتفاق این است که انسان‌ها در محیط‌های بسیار شلوغ و اتاق‌هایی که در آنها از رنگ‌های آزار دهنده‌ی به اصلاح جیغ بکار برده شده دچار استرس می‌شوند اما همانطور که گفتیم در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، سادگی حرف اول را می‌زند.
دکوراسیون مدرن زیبایی ظاهری خانه را هم چند برابر بیشتر می‌کند.

چند نکته‌ی مهم طراحی دکوراسیون داخلی برای مدرن‌ شدن خانه

پرهیز از شلوغی‌: اول از همه در فضا‌ی کلی خانه مانند دیوارها نباید کاری مثل گچبری و یا کاغذ دیواری با طرح گل و گیاه و… انجام داد چون یک دیوار مدرن دیواریست که هیچ گونه طرحی روی آن نباشد اگر هم به سادگی بسیار زیاد علاقه ندارید ما به شما طرح‌های هندسی را پیشنهاد می‌کنیم.
تاکید بر خلوت بودن فقط شامل حال دیوار نمی‌شود و این را باید در تمامی لوازم و آیتم‌های منزل در نظر گرفت مثلا از مجسمه‌ها و لوازم تزئینی استفاده نکنید و در صورت استفاده فقط یک الی دو مورد کافی است.
انتخاب رنگ‌بندی مناسب: رنگ‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن کاربرد دارند شامل سفید، کرمی، طوسی، شیری و رنگ‌های مشابه دیگر. می‌خواهیم یک پیشنهادی به شما بدهیم تا خانه‌تان در کنار سادگی کمی هیجان هم داشته باشد و زیاد خسته کننده نشود. توصیه ما این است که یکی از دیوار‌ها را انتخاب کرده و برخلاف دیوار‌های دیگر آن را رنگ کنید مثلا اگر تمام دیوارهای سالن‌پذیرایی سفید است می‌توانید یکی از دیوارها طوسی کنید و یا حتی روی آن طرح‌های هندسی مثل مثلث بکشید؛ اگر این کار را انجام دادید حواستان باشد که چند آیتم ریز مثل کوسن را هم با آن رنگ ست کنید تا هماهنگی خانه از بین نرود.
برگزیدن متریال درست: انتخاب مواد و مصالحی صحیح اهمیت بسیار زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. مثلا برای کف زمین انتخاب درست پارکت چوبی است چرا که هم مدرن است و هم متریال چوبی فضای خانه را گرم و صمیمی می‌کنند البته بهتر است پارکت را به رنگ تیره انتخاب نکنید و ترجیحا از رنگ کرمی و روشن استفاده نمایید.
یکی دیگر از متریال‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به روش مدرن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد فلز است. حال اغلب طراحان دکوراسیون داخلی جنس لوستر، شیر‌آلات، استخوان‌بندی صندلی و پایه‌های میز و… را فلزی انتخاب می‌کنند و اکثر این اشیا‌ء مشکی هستند و تا محیط منزل بی‌روح نشود.
کاربردی بودن اشیاء: لوازمی که در طراحی یک‌ خانه‌ی مدرن استفاده می‌شوند باید علاوه بر سادگی، کاربردی نیز باشند. مثلا مبل‌های چستر و مبل راحتی ال دو نمونه از مبل‌هایی هستند که در کنار مدرن وشیک بودن بسیار کاربردی نیز می‌باشند چرا که برخلاف مبل‌های خشک سلطنتی بسیار راحت می‌باشند و شما می‌توانید ساعت‌های بسیار طولانی را بدون اینکه احساس خستگی کنید روی این مبل‌ها بنشینید.


مخفی‌سازی لوازم: یک کار جدیدی که اغلب طراحان در طراحی دکوراسیون داخلی انجام می‌دهند مخفی‌سازی اشیاء است تا از ظاهر شلوغ پیدا کردن خانه جلوگیری شود. یکی از این کارها قرار دادن یخچال درون کابینت است تا هماهنگی موجود در بین کابینت‌ها به هم نخورد.
استفاده از گیاه: استفاده از چند گیاه ساده نه تنها مدرن بودن خانه شما را از بین نمی‌برد بلکه به آن روحی تازه می‌بخشد. گیاهی که بیشترین استفاده را در خانه‌های مدرن دارد گیاه سانسوریاست دلیل مورد پسند بودن سانسوریا این است که در کنار زیبایی، کربن دی اسید را به خود جذب کرده و اکسیژن تولید می‌کند.
کاکتوس‌ها هم در خانه‌های مدرن کاربرد بسیار زیادی دارند چون نگهداری از آنها بسیار ساده است و طول عمر بالایی دارند.
نورپردازی صحیح: از دیگر ویژگی‌هایی که یک خانه‌ی مدرن دارد و زیبایی آن را چند برابر می‌کند پر نور بودن است. در وهله‌ی اول سعی کنید که از نور طبیعی خورشید استفاده کنید با انتخاب پرده‌ای ساده و نازک می‌توانید نور طبیعی را بیشتر وارد محیط کنید اما اگر منزل شما نورگیر نیست پس نیاز به یک نورپردازی صحیح دارد. نکته‌ای که باید در نورپردازی رعایت شود این است که به هیچ عنوان از لامپ‌های رنگی استفاده ننمایید.

جمع‌بندی

طراحی دکوراسیون داخلی این روزها به سبک مدرن انجام می‌گردد. سبک مدرن تاکید بسیار زیادی بر روی سادگی و حذف لوازم اضافی از محیط را دارد. استفاده از رنگ‌های ملایم و طرح‌های هندسی، دوری کردن از شلوغی و استفاده از لوازمی که راحت و کاربردی باشند اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون مدرن دارند. با رعایت تمام نکات ذکر شده در مقاله می‌توانید صاحب خانه‌ای مدرن و شیک شوید. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.

 

قوانینی که باید در ساخت و ساز ویلا رعایت کرد

قوانینی که باید در ساخت و ساز ویلا رعایت کرد

یک ویلا چه مزایایی با خود به همراه دارد؟ برای اینکه ویلا بسازیم باید چه مراحلی را طی کنیم؟ آیا قانونی در رابطه با ساخت و ساز ویلا وجود دارد؟ در این مقاله قصد داریم

بیشتر بخوانید
اصول و ضوابط طراحی مجتمع تجاری

اصول و ضوابط طراحی مجتمع تجاری

معماری تجاری همیشه به عنوان نماد توسعه و رشد در جامعه مدرن مطرح بوده است. طراحی مجتمع تجاری از اصولی پیروی می‌کند که در کنار خلاقیت در اجرا با رعایت این نکات، می‌تواند کاربردی عالی

بیشتر بخوانید
طراحی نما، چرا و چگونه؟

طراحی نما، چرا و چگونه؟

طراحی نما در سال های اخیر به دلیل اهمیت زیادی که دارد به صورت تخصصی و حرفه ای آموزش داده می شود. چندان فرقی ندارد کاربری ساختمان چه باشد مسکونی، اداری، ویلا و... اولین چیزی

بیشتر بخوانید
نکات اصولی در طراحی دفتر کار

نکات اصولی در طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار به دلیل اهمیت زیادی که دارد باید از اصولی تبعیت کند که نتیجه ی کار را در عین کارآمدی، زیبا و چشمگیر کند. هر فرد به طور معمول یک سوم روز خود

بیشتر بخوانید
مفاهیم اساسی در شروع ساخت ویلا

مفاهیم اساسی در شروع ساخت ویلا

طراحي و ساخت ويلا در نواحي خارج از شهر و حومه ي شهر و در دل طبيعت انجام مي گيرد. هنگام ساخت ويلا بايد توجه شود كه با طبيعت اطراف خود هارموني و هماهنگي داشته

بیشتر بخوانید
طراحی ویلا مدرن و نئو کلاسیک

طراحی ویلا مدرن و نئو کلاسیک

طراحی ویلا چیست؟ ویلا به خانه هایی که دارای نما هستند گفته می شود و لغتی انگلیسی، فرانسوی است. ویژگی مشترک تمام ویلاها فضای خارج شهری آن هاست و در مناطقی که آرامش زیاد و

بیشتر بخوانید
نکات مهم در طراحی باغ ویلا

نکات مهم در طراحی باغ ویلا

داشتن یک ویلا شانس بزرگی‌ست که روز به روز افراد بیشتری را به سمت خود می‌کشاند. باتوجه به خستگی تمام ما از لایف استایل تکراری آپارتمان نشینی، داشتن یک باغ ویلا می‌تواند فرصتی برای بازیابی

بیشتر بخوانید
قبلی بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سر فصل مقاله
آخرین مقالات سایت